“Върху бийтове на…“ е рубрика в 359hiphop, в която всяка седмица пред еднакви въпроси ще застанат една от най-важните части при създаването на едно парче, а именно бийтмейкарът.
Днес в рубриката ни имаме удоволствието да ви представим и запознаем с Денис Асан – DenYo. Денис Асан – DenYo е работил и стои зад проектите на редица изпълнители като: DiS, Alexmall, Gem, Ndoe, BadBeat, Md Beddah, F.O. и т.н.
Ето и какво ни сподели Денис:
1. Как започна всичко? Кой/какво те забърка в това да искаш да си най-важната част от създаването на едно парче?
Всичко започна от ранни детски години,едно че бях ходил на кръжок по пиано,друго че съм си от Силистра, която е близо до Румъния и се заслушвах по румънците и една вечер от тяхната станция звукна песента на Herbie Hancock-Rock It,тогава естествено не знаех как се казва,но ме дръпна и в мен проблесна светлина ,че искам и аз да направя такова нещо.Сформирахме се брейк група с течение на времето, слушаме,танцуваме и искахме и ние да си имаме музика,както FlyingSteps си имат собствена музика на която танцуват и единствено аз имах компютър с музикални програми и така музиката за групата беше първият ми сериозен проект.Инак започнах с E-Jay и CoolEdit Pro,след тва смених E-Jay с FruityLooops 4.
2. Кой беше първият човек с който си работил и как стана така че да работите заедно?
Първият човек с който работихме върху мой бийт беше Дребния или както му викаме днес Рибата(The Fish), дойде амбициран и надъхан и ми каза : Трябва ми бийт : и така, това беше първата стъпка към песен. Песента в нета я няма никъде,а и качеството съм сигурен, че не е добро.
3. А с кой би ти се искало да работиш, а все още не си?
Иска ми се да бачкам с хора които разсъждават с въображението си,вярно логиката е нужна дори и в бийтмейкинга, но въображението прави чудеса,създава нова музика. Пътя ще покаже,не се целя към дадени личности,макар че ще ми е приятно един ден да си разговарям с Pharell като хора които не напразно са се събрали.
4. Според теб българските изпълнители отдават ли нужното уважение към хората, които реално стоят зад тяхната продукция и без които не би съществувало едно парче?
ДА. Мисля, че Да…
5. …. а феновете?
Феновете са зле. Феновете -ако мога така да кажа, са 70% процента за жалост, пълни свине. Слава богу има свестни, но повечето, слушат те, кефят ти се, но не признават труда ти, струва им се смешно. Ходи на бач, нервят го, пусни си някой трак от моите , изкефи се, послуша някои други изпълнители, успокои се, надъха се за живота – а като те види, все едно ти е съквартирант от общежитията. Не става така. Аз като фен си стоя и ако по някакво стечение на обстоятелствата ми се отвори път да се снимам с артиста или да си поговоря с него, опитвам да съм дистанциран и да не занимавам напразно. Надявам се ще се оправят нещата, но уви фактора „Ти май нещо се наду“ силно клати фена. Карай, ако аз съм река, трябва ли да съдя първия човек който се възползва от мен, че не продължава по течението. Няма как. Това ми е отношението към феновете. Иначе са яки те. Викат,танцуват си,крепят те със сила.Хубаво е. Да им се връща в техния кръг.
6. Ако не се беше забъркал толкова дълбоко в музика с какво други би се занимавал?
Изобщо не знам. Убий ме, НЕ ЗНАМ!
7. Според теб, има ли Българска бийтмейкърска общност и на какво ниво е?
Абе общност е силно казано. Обичаме се, но си лъскаме егото сами пред машините и техниката. Поне аз така си мисля, такива са израженията на повечето бийтмейкъри които съм виждал. То тва си е неизбежен фактор ,даваш време, понякога нерви, влагаш толкова любов или поне правейки бийта си го милваш с помисли, че се получава и като мелодия и като груув,нормално е да си мислиш, че твоето е най-доброто. За щастие тoва са само личностни възгледи и вместо конфликти, си имаме една голяма маса от хора които си подпомагат взаимно. Другото е до човека.
8. Според теб, кой от съвременните биймейкъри и продуценти ще се превърне в легендарна емблема на световната сцена?
Жо има голям потенциал да изнесе, но му трябват артисти. Гена също може да изкара, макар че неговите бийтове са локализирани чисто като усет към нашият си континент, поне аз това съм чул. И накрая Злия, той определено си ги дрънка яко.
9. Ако имаш възможността за един ден да работиш с някой от иконите в областта по проект, кой би бил той?
Газа. Перфектни аранжименти и като композиция и като звук. Пращам му подкрепа и поздрави.
10. Случвало ли ти се е да промениш изцяло мнението си за дадено парче при поврорното му слушане/гледане?
Не! Лошото е, че има такива дет ги чувам и ги стопирам, още по лошо е, че виждам шервания на некви пълни шитове, на идиокрация смърди света.
11. Кои са трите проекта с които най-много се гордееш, че си работил по тях?
Сложно, много сложно. Може би това са: DenYo и Drebnia-През погледа наш, Sistah ft nDoe-CopyPaste Remix и чисто по музиката DenYo-Моят филм
12. По какво работиш напоследък и какво ново може да очакваме скоро от теб?
Ново има, в днешни дни съм във Велико Търново, под шапката на BaseMind Records, ново открито студио за аудио продукция. Скоро ще се вее и нашето знаме във фейсбук и там ще е по ясно. Има, песни има и аз творя като всички останали.
13. Пожелай нещо на хората, които четат това и на тези които искат, но все още не са започнали да се занимават с биймейкинг/продуцентство.
Пожелавам на всички които четата това, очите им само мекота, мир и радости да виждат, а като читатели да вървят по светлите пътеки с дух, разум и сърце и естествено висша закрила да бди над тях. На всеки нов надъхан аранжор съветвам да прави максимално музиката която извира от него,щом си тананика мелодия,нея да изсвири,щом чува бийта в главата си-него звук да търси. Трудно е, но си мисля, че най-добре това развива дарбата. Споко, ако не се получава ,желанието и магията на създаване изглаждат нещата. Мир и повече истина.
Повече за Денис Асан „DenYo“ може да намерите на официалнят му фейсбук страница.