HOMBRE е германски графити артист, чиято страст към рисуването и изкуството се насочва към създаване на графити. Видео игрите, комиксите и анимационните филми са основна част от неговото детство. През 90-те години той започва да инвестира време, финансови средства и енергия в развиване на своята страст към изкуството. Докато следва Графичен дизайн, той се увлича по дигиталните технологии и започва да съчетава различни стилове и методи на работа както по стените, така и на компютъра.
Днес е съсобственик на студио за дизайн „SCOUTS“ в Ашафенбург, Германия, и работи за клиенти като Disney Германия, Reebok, Casio, Pyromaniac Clothing, Eastpak, O2 и други. Изкуството му излиза и извън границите на Германия и стига до Шанхай, Памплона, Москва, Йерусалим, Ню Йорк.
HOMBRE бе в България специално за Sprite Graffiti Academy – фестивал, който събира графити артистите заедно. HOMBRE проведе уъркшоп, по време на който участниците имаха възможност да научат повече за различните стилове и техники в графити изкуството.
„Повлияха ми момчета в училище, които правеха скици по цял ден“, разказва той в специално интервю за „Стандарт“. – Запленен бях от идеята да си креативен, докато си част от групи с тайни имена и да имаш шанса да рисуваш ОГРОМНИ картини. Нямах представа, че това е нелегално или че е форма на вандализъм. Историята на името „Hombre“ е следната. Написах това име, защото вече се бях специализирал в рисуване на герои, затова не беше нужно да избирам име, което да се изписва с готини и добре изглеждащи букви – просто исках да се доближа до моето истинско име Пабло и да изразя уважение и почести към работата на всички испански артисти, които обожавах още от самото начало.“
„Чрез графити изкуство искам да изразявам моя личен свят. Аз съм много повлиян от хип-хоп сцената и затова тя представлява голяма част от моята работа, но също така – семейството ми, начина ми на живот, който включва татуировки, мода и всичко останало. Изкуството ми е визуален дневник на моя живот, който споделям със света.“
„Фен съм на порутени сгради, стари фабрики, военни бази – такъв тип места. Харесва ми контрастът между изчистения стил в ярки цветове, които покриват нещо старо и разрушено. Няма друг по-въздействащ начин да се демонстрира същността на графитите, когато са направени правилно и на точното място – това е много ценна форма на изкуство.“
„Сигурен съм, че има някои хард артисти, които биха искали графитите да не бяха толкова популярни. Същото е като при всяка ъндърграунд сцена – хората искат да я изградят, викайки за толерантност, за място в обществото. Но когато тя се разрасне, когато хората могат да я видят на тениски, по телевизията, в рекламите, всеки крещи: „Разпродадено!“ и така променя нормалния начин, по който нещата се правят.“
„Знаете ли кое е най-хубавото в графити изкуството? Възможността да оставиш нещо, което никога не би съществувало без теб. И без да имаш скъпоструващи училища или методи зад гърба си. Можеш да промениш начина на работа на човек и неговото настроение за ден само чрез своя свободен дух и един цвят. Може да бъде цитат, шаблон, готино очертание или просто надпис, който кара душата на зрителя да затанцува. Звучи романтично, разбира се, но опитите да промениш света с изкуство имат нужда от романтичен начин на действие и мислене.“